Jízda s modelem Subaru Outback 2.0 D

Subaru Outback nabízí příjemné řízení, velký prostor a praktičnost. Ovšem měli bychom počítat s průměrnou dynamikou a nepříliš povedeným centrálním panelem.
Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.
Outback má dobré jízdní vlastnosti. Ovšem je tu několik detailů, které vám mohou vadit. Například centrální dotykový displej a především logika ovládání dají dost zabrat. Nově je tu český jazyk. Grafika toho displeje také není úplně příjemná, z místa řidiče jsou na něm vidět odlesky světla.
V Outbacku se příjemně sedí a i když je pozice za volantem trochu zvedlá, dá se volant přitáhnout k hrudníku a sedačka dobře nastavit. I přes horší boční vedení jsou sedačky velmi pohodlné. Možná vám bude vadit kůže nejvyšší výbavy Executive, vyhřívání ji totiž rozmrazí až po dlouhé době.
Během jízdy máte příjemný pocit z dobře nastaveného a odladěného auta, na kterém si dal někdo záležet. Řízení je dobře vyvážené a poskytuje trochu potřebné odezvy, aby bylo možné odhadnout zbytek přilnavosti předních kol a podle toho upravit rychlost průjezdu zatáčkou. Ačkoli je nedotáčivost to, co vás bude v rychleji najížděných zatáčkách provázet nejčastěji, má Outback přilnavosti dost a nechá si líbit opravdu hodně i na rozbité silnici. Podvozek, který má oproti dřívějšku trochu tužší nastavení, skutečně pracuje a ani na "nahrnutém" asfaltu před zatáčkou neodskakuje při prudším brzdění. Tlumiče, pružiny, ramena a uložení náprav snad vydrží všechno.
Dynamika motoru je jen průměrná, ale podvozek pracuje výtečně a nechá si líbit i velmi hrubé zacházení. Jsou tu cítit geny ostré Imprezy. Plochý naftový čtyřválec není rozhodně žádné zklamání po dynamické stránce. Subaru Outback je velké a těžké auto, tohle není kompaktní mrštná Impreza, i když náznak vrozeného charakteru vozů Subaru tu rozhodně je cítit a tradiční zákazníci zklamáni určitě nebudou.
Spotřeba byly podle palubního počítače cestou mimo město 4,8 litru a až pak na dálnici spotřeba vylezla na 5,0 a nakonec na 5,2 litru. Celkový průměr na konci testu byl 6,2 litru.