Subaru zdokonalila dieslovou variantu svých vozů

Automobilka Subaru zdokonalila dieslovou variantu svých vozů. Ta bude nyní v nabídce i s automatickou převodovkou. Už bylo na čase.
Za celkem rozumný příplatek 40 000 korun si teď může vaše levá noha úplně odpočinout. Poprvé je totiž u nás k dispozici dieselový plochý čtyřválec Subaru v kombinaci s automatickou bezestupňovou převodovkou Lineatronic. Nejprve míří do modelu Outback, později se dá očekávat i v Legacy a Foresteru, potažmo Impreze.
Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.
Bezestupňová převodovka CVT, kterou Subaru označuje jako Lineatronic, urazila už docela dlouhou cestu ke snesitelnému nastavení a třeba pod kapotou oturbeného Foresteru 2.0 XT se nám líbila. Uvidíme, jak si bude rozumět s čtyřválcovým dieselem, ale podle všeho velký točivý moment zvládá dobře. Ostatně, právě kvůli němu byla převodovka upravena.
Pokud přeci jen budete chtít "řadit", budou tu tlačítka pod volantem pro "manuální" volbu přednastavených stupňů. Těch změn je poměrně dost, ale na to nejdůležitější, tedy jak se převodovka chová při normální jízdě, si budeme muset ještě nějaký čas počkat. Uvidíme, jaké vylepšení si pro nás automobilka připraví pro příště.