Titulní obrázek

Subaru XV hybrid

Automobilka Subaru začne v USA prodávat svůj první hybrid z modelu XV. Na co se můžeme nejvíce těšit? Určitě na nízkou spotřebu.

Na první pohled si všimnete nových aerodynamických kol a kdo je pozorný, uvidí i novou mřížku chladiče, kde jsou teď klapky, které v případě nepotřeby vstup k chladiči zavřou a tím se šníží odpor vzduchu. Ostatně, tohle auto je zaměřené na efektivitu a nízkou spotřebu. Ale pořád odveze i dva ekologicky uvědomělé občany a jejich surfovací prkna.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Pod kapotou je atmosférický dvoulitrový boxer s přímým vstřikováním, který je spojen s nově navrženou převodovkou CVT. Do té je integrován elektromotor o výkonu 10 kW (13,6 koně) a síla pak potuje klasicky na centrální rozvodovku. Tohle je tedy stále čtyřkolka. Uvidíme, jak si podvozek Subaru XV poradí s nárůstem hmotnosti o 135 kg.

O spotřebě automobilka zatím mlčí. Auto teprve čekají homologační zkoušky. Americká verze se bude od té evropské trochu lišit, takže bude stejně lepší si počkat na evropskou specifikaci.

Vedle malého elektromotoru a akumulátorů v kufru je tu i systém stop/start a samozřejmě rekuperace při ubrání plynu či brzdění. Motor má snížené tření a i když se prý umí Subaru XV pohybovat v nízkých rychlostech na elektřinu, hybrid je tu hlavně proto, aby v případě akcelerace odlehčoval spalovacímu motoru. Ten tak pracuje prakticky neustále krom popojíždění v koloně a třeba parkování.