Titulní obrázek

Subaru Forester je o něco levnější

Čtvrtou generaci modelu Subaru Forester již známe. Automobilka chce nyní vyprodat třetí generaci s výraznou slevou. Modelová paleta šla dolů o 20 %. Jedná se o výprodej celoevropských skladů. Výběr je však zúžen na dva motory - turbodiesel 2,0D o výkonu 108 kW (147 k) a atmosférického benzinového dvoulitru se 110 kW (150 k).

Oba čtyřválce s protiběžnými písty mají čtyřventilovou techniku a rozvod DOHC. Stálý pohon všech kol Symmetrical AWD disponuje u vozů s pěti- či šestistupňovou přímo řazenou převodovkou mezinápravovým diferenciálem s viskózní spojkou. Čtyřstupňové samočinné ústrojí přenáší sílu pro změnu pomocí kapalinového měniče a systému aktivního rozdělení točivého momentu. Úplně všechny verze Foresteru pak mají samočinné vyrovnávání světlé výšky zadní nápravy.

Základní stupeň výbavy představuje verze s názvem Trend, dostupná s motorem 2,0X za současných 471.000 korun. Nabízí například šest airbagů, ABS, EBD, stabilizaci VDC, kontrolu trakce, úchyty Isofix, elektrická okna a zrcátka, šestnáctipalcová ocelová kola, dálkové centrální zamykání, výškově nastavitelné přední sedačky s aktivními opěrkami, dělenou a sklopnou zadní lavici, manuální klimatizaci či rádio s CD a AUX vstupem. Všechny ostatní jsou k dispozici s oběma motory.

Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.

Active za 40 tisíc navíc přidává litá kola, přední mlhovky, vyhřívání předních sedadel, automatickou klimatizaci, tempomat a lepší audio s ovládáním na volantu, Bluetooth a USB. Se stupněm Comfort koupíte dále xenonové světlomety, elektricky sklopná vnější zrcátka sedmnáctipalcové ráfky, dále kožený volant a hlavici řadicí páky, duální klimatizaci a parkovací kameru.

Vrchol představuje verze Executive. Nechybí panoramatické střešní okno, kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, bezklíčkové odemykání a startování a ani navigace. Diesel stojí minimálně 607 tisíc, za automatickou převodovku se v případě benzinového dvoulitru vždy připlácí 32 tisíc Kč.